sobota, 22 października 2016

2. COLLEEN HOOVER "HOPELESS"



          Dość dawno temu sięgnęłam po książkę „Hopeless”, która niesamowicie mnie zaskoczyła. Mówiąc szczerze kupiłam ją tylko ze względu na pozytywne opinie, które ukazały się zarówno na różnych stronach internetowych jak i na stronach na Facebooku. Choć nie byłam do niej przekonana, rozpoczęłam lekturę. W ogóle nie żałuję. Zakochałam się w tej powieści oraz w jej autorce – Colleen Hoover.
          Opis „Hopeless” niewiele zdradza, więc czytelnik nie do końca wie, czego może się spodziewać. Ja sięgając po tę książkę miałam mieszane uczucia, jednakże już po początku bardzo pozytywnie się zaskoczyłam. Książka rozpoczyna się retrospekcją. Czytając ją moja ciekawość wzrosła kilkukrotnie. Zagłębiając się w kolejne strony zrozumiałam, że nie jest to zwykła historia. 
         Dwoje zakochanych w sobie nastolatków wkraczających w dorosłe życie, musi stawić czoła utraconym wspomnieniom, tajemnicom oraz bólowi i traumie. Powieść ta porusza niełatwy temat, z jakim po raz pierwszy zetknęłam się w literaturze. Czytając ją kolejno strona po stronie chłonęłam każde słówko z takim zainteresowaniem, że nie potrafiłam wybiegać w przyszłość, sklejając każdy z faktów. Byłam niesamowicie zaskoczona biegiem wydarzeń.
          Dużym zaskoczeniem dla mnie była dojrzałość głównych bohaterów. Niesamowite wrażenie wywarły na mnie słowa: Nie mogę powiedzieć, że cię kocham, bo to nieprawda. Przynajmniej na razie. A zarazem nie mogę powiedzieć, że tylko cię lubię. Bo to coś więcej. O wiele więcej. W dzisiejszym świecie ludzie nie doceniają wagi słowa „kocham”, jednakże ta dwójka zupełnie odstaje od reguły.
          Moim zdaniem „Hopeless” autorstwa Colleen Hoover jest doskonałą lekturą dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem jak i dla tych, którzy mają ochotę zatracić się w historii trudnej, bolesnej przeszłości oraz niezwykłej teraźniejszość. Myślę, że jest to lektura godny polecenia zarówno młodzieży, jaki i osobom starszym.


Jest i druga recenzja! :) 
Mamy nadzieję, że Wam się spodobała i że sięgniecie po tę książkę.
A może macie już ją za sobą? 
Czekamy na Wasze opinie. :) 
Pozdrawiam serdecznie! :* 
Tessie ♥ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz